achange.blogg.se

En dag fick jag inte längre tillgång till preventivmedel pga att jag va för överviktig och riskerade blodpoppar med mera. Detta va i November 2010. Jag fick preventivmedel i 1 år hade jag inte gått ner något i vikt då så skulle hon inte skriva ut något mer. De va mitt wake up call. Kärringen skulle få se! Maj 2011 gick jag med i något som skulle förändra mitt liv för alltid, vikt väktarna. Det här är min resa mot ett hälsosammare och gladare liv, med god mat och till sist ett möte med barnmorskan.

Fettdieter. Förakt. Äntligen.

Publicerad 2013-08-13 21:50:22 i Allmänt,

Jag har under så lång tid föraktat fettdieter men länge undrat när forskningen ska komma med något som styrker detta. Nu äntligen!
Jag tror på en fettdiet på en kortare tid men inte förevigt. Hur bra mår vi inuti av en sådan förvandling av kosten. Att endast basera våran kost på protein och fett. Hur ska varån hjärna få energi vilket är kolhydrater, hur ska den orka jobba med oss mot en viktminskning. Lchf dieten talar tydligt om att man inte ska träna de 4-6 första veckorna beroende på vilken websida eller tidning man läser.
Nu äntligen finns det forskning som stödjer att just lchf och gi som för mig går under fettdieter, är hälsofarligt. 
Jag förstår inte hur 2 ägg ett paket bacon och en klick beasås kan vara ett bättre val och nyttigare för kroppen än rågflingegröt mjölk och äpple. Möjligt att man bllir mättare på ex 1 och möjligt inte äter något mellanmål mellan frukost och lunch men de mellanmålet jag äter med viktväktarna en frukt är ju gratis kostar inga points och jag stillar den hungern som möjligt uppstår med en gröt frukost i magen.
 
De blev ett kort inlägg men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, skrivar glädjen ang detta ämne är enormt. Men kommer säkerligen ett längre inlägg ang lchf och fettdieterna. Skriver med länken här nedan till artikeln ang fettet.
 
Hur var eran sommar? Min sommar slutade med 0.5 plus på vågen vilket är ett otroligt mvg! Dessa kebbabtallrikar, godisremmar, mjukglassar med mera som flugit fram under näsan på mig. Vissa har jag kunnat motstå, vissa har jag kunnat gjort bättre val vissa har jag fallit för. De jag har fallit för, ja dom va goda dom å jäklar vad jag njöt :) 
La upp en bild på en mjukglass i bägare, söndagen v 29. Veckobonusen slut de dagliga slut men oj vad jag njöt. Nu tänker säkert många att "varför struntade hon inte i glassen, stå emot bara" men hörrni det är inte bara att stå emot eller strunta i ett sug är ett sug och jag ville ha nib glqss, jag va nöjd efteråt och hade ingen ångest alls. Jag satt länge och skotta i mig min glass. Jag ser det såhär hur nöjd hade jag varit om jag tagit en strut ist? Som kostade 10 pro points till... hmmm ojsan så ville jag ha lite strössel också... hörrni de kunde varit värre än en bägare för 4 pro points mums! 
Liknande tänkte jag hela semestern, min sambo tog kebabtallrik, jag tog bakpotatis. Pappa tog bigmc med plusmeny jag tig en bigmc med morötter och colazero, eller ännu bättre en wrap med morötter och en cola zero och var NÖJD!
Hela mitt viktväktar liv som varat i ca 2år och 3 månader har jag strävat efter att vara nöjd. De kommer man långt på, är magen glad är kroppen glad ") 
 
Snälla ni läs och håll med mig så slipper vi få ont i magen och bråka.... eller? Do a change/ Lina
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17224608.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela