achange.blogg.se

En dag fick jag inte längre tillgång till preventivmedel pga att jag va för överviktig och riskerade blodpoppar med mera. Detta va i November 2010. Jag fick preventivmedel i 1 år hade jag inte gått ner något i vikt då så skulle hon inte skriva ut något mer. De va mitt wake up call. Kärringen skulle få se! Maj 2011 gick jag med i något som skulle förändra mitt liv för alltid, vikt väktarna. Det här är min resa mot ett hälsosammare och gladare liv, med god mat och till sist ett möte med barnmorskan.

Snapshot

Publicerad 2014-02-18 19:16:03 i Allmänt,

Ja nej de blev ingen träning, nu var det inte jag som krånglade, träningsväskan var packad men men blir inte alltid som man tänkt dig. Ja ja kunde gått dit själv, men nej ensam är inte min grej. Ja jag kunde tagit en promenad eller börjat springa som mitt nyårslöfte är, men nej här sitter jag men nyköpt glass i frysen. Duktiga jag, nej! Handlade, tvättade och lagade mat ist så helt onyttigt har jag inte agerat, inget sofflock. Nej nu dka jag äta min gratäng. Recept? Down ...
 
500g nötfärs 10%
4 medelstora potatisar
1 stor burks skivade champinjoner
1 förp passerade tomater
1 paprika, röd eller gul
1 tomat
2 buljongtärningar
1 msk smör
Stek köttfärsen i lite smör. Skiva potatisen i skivor. Hacka grönsakerna smått även champinjonerna. Fräs dem i en kastrull, häll över passerade tomater och i med 2 buljongtärningar. Blanda med köttfärsen. Smörj en ungsfast form. Häll i lite köttfärsås och varva med potatis. In i ugnen 175-200grader tills potatisen mjuknat. Serveramed riven morot. Snyggt!
 
Do a change!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela